onsdag 10. oktober 2012

Trim

TrimGruppa i Kvam har 12 kassa ut. Hvis man besøke alle de 12 blir man med i trekning av gavekort. I sommer satt jeg meg mål med at alle disse skulle besøkes. Messundet ble først. Lomtjønna, gjerstad, saumyrkleiva, kvamstrøkassa, åssvedkassa og ekkerhåggå er små enkle tura med skogsvei eller sti. Gjeterhytta er en fin tur med fin natur. Den gikk jeg og Eivind en kveld i sommer. Midtfjellsteinen er den fineste av alle disse turer. Der går man opp i dala. Den har blitt besøkt 3 ganger med gode venniner. Isbolen har en veldig bra utsikt, der snåsavannet vises begge veier. Den ble besøkt 2 ganger. Kaukarberget ligg også i dala. Der går det rett opp å er litt tyngere veg. Åsså har vi selve HAUGSETRA som er den lengste turen av de alle. 13 august gikk jeg og mamma opp fra nolla. På tur opp besøkt vi gjeterhytta. Vidre gikk vi råsåsen. 2 elga kom ut av skogen i god fart. Med 2 hunda vart det litt liv i fjelle. Så kom vi fram te haugsetra. Der tokk vi en mat pause ved et lite skogsvann som hunda fikk bad i. Va ganske varmt med sol. Så gikk vi vidre og neste stopp ble kaukarberge i meterdala. Brukt ca 4 timer og 30 min på turen. Men gud for en bra tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar